Kalenteri, kynä, puhelin

Arvoa asiakkaiden arkeen – koronan vuoksi ja koronasta huolimatta

Mitä kaikkea sinä olet jättänyt koronan vuoksi tekemättä? Minulta on jäänyt monet hartsportit juomatta tennishallissa, sählyt saunomatta, työkaverit halaamatta ja työmatka polkematta. Samaan aikaan olen saanut jotain uutta tilalle. Kevät 2020 oli ensimmäinen, kun kylmäsavustin itse loheni ja siirryin omavaraistalouteen tuoreen järvikalan osalta. Kylmäketjukaan ei katkea, kun on lunta maassa ja veden lämpötila +4.

Vaikka työkaverit ovat jääneet halaamatta, työt on silti tehty. Koronan vuoksi Seuren henkilöstövuokrauspalvelun kysyntä tippui rajusti. Työvoiman saatavuuden turvaamisen tarve asiakkaillemme ei ole kadonnut minnekään. Seuren tuotekehitys työskentelee ahkerasti uusien palvelutuotteiden parissa asiakkaiden arjen tehokkuuden lisäämiseksi. Pyrimme luomaan palveluita, jotka asiakkaidemme mielestä luovat heille arvoa.

Ajansäästöä, autonomiaa ja optimointia

Tämän vuoden kohokohtia ovat toistaiseksi olleet sijoittelupalvelun automaation kehittäminen sekä autonomisen työvuorosuunnittelupalvelun pilotointi.

Sijoittelupalvelun avulla työntekijä pystytään kohdentamaan sinne, missä on suurin tarve ja työvuoroihin, jotka ovat hankalimpia täyttää muulla vuokrahenkilöstöllä. Samalla vapautamme asiakkaidemme esimiesresurssit sijaisjärjestelyistä muihin tehtäviin. Olemme asiakkaidemme tukena juuri silloin kun he sitä eniten kaipaavat, silloin kun sijainen on saatava.

Seuren työvuorosuunnittelupalvelulla työntekijä saa vaikuttaa omiin työvuoroihinsa aiempaa enemmän. Asiakas säästää merkittävästi aikaa automaation avulla. Palvelun avulla voidaan myös yhdenmukaistaa käytäntöjä isommassa organisaatiokokonaisuudessa ja vahvistaa henkilöstön tasapuolisuuden kokemusta.

Odotamme sijoittelupalvelusta ja työvuorosuunnittelusta merkittäviä asiakkaidemme arjen helpottajia.

Täysin uutena palveluna lanseeraamme kesällä 2020 resurssikeskuksen. Seuren resurssikeskus antaa asiakkaalle työkalut henkilöstön optimointiin. Työvuorodatan perusteella visualisoimme asiakkaan reaaliaikaisen henkilöstötilanteen sekä sen ajantasaiset muutokset päivän sisällä. Lisäksi asiakaskohtainen tiimimme käyttää tätä tietoa henkilöstömäärän optimointiin päivän sisällä yhdessä laadittujen pelisääntöjen mukaisesti.

Vanhat haasteet eivät kadonneet koronan vuoksi

Maailma muuttuu ja Seure sen mukana. Vaikka ihmiset vaikuttavatkin väliaikaisesti ihmeparantuneen lähes kaikesta muusta kuin koronasta ja sen pelosta, lienee julkisen sektorin haasteet tulevaisuudessakin samanlaiset.

Väestön ikääntyminen lisää palvelutarvetta, työtä tekevien ikäluokkien pienentyminen heikentää huoltosuhdetta eikä verorahat tunnu riittävän. Henkilöstövuokrauksen kasvun vuosien jälkeen Seure keskittyy nykyisen toiminnan jatkuvan kehittämisen lisäksi tulevien haasteiden hoitamiseen. Asiakkaiden työvoiman saatavuus turvataan henkilöstöpalveluilla, jotka ovat tässä ajassa kiinni ja vähän sen ylikin.