Arbetstagarnas vanliga frågor

Mest sökta

Adressen till Keikkanetti har ändrats den 1 juni 2021. Den nya adressen till den anställdas spelning är https://seure.planier.net/www/signin.aspx

Om du redan är anställd i Seure och är intresserad av att expandera till nya befattningar eller ett nytt arbetsområde, kontakta oss med hjälp av det här formuläret och berätta dina önskemål. Vi kommer att kontakta dig.

Vi behandlar enbart arbetsansökan som skickats via vårt rekryteringssystem.

Om du vill granska dina uppgifter efter att du skickat din arbetsansökan, så kan du göra det här. Du kan logga in med din e-post, Facebook eller LinkedIn.

Till rekryteringssidan behöver du inte en användarkod eller lösenord. Identifieringen sker med din e-postadress, Facbook eller LinkedIn. Om du vill granska eller uppdatera dina uppgifter efter att du skickat din ansökan, så kan du göra det här.

Du kan beställa ett nytt lösenord till din e-post från Keikkanettis inloggningssida vid fliken Unohtuiko salasana. För att beställa ett nytt lösenord behöver du din användarkod.

  • Märk, att nytt lösenord inte går att beställa med e-postadressen, utan med din egen användarkod. Användarkoden är den nummerserie som du fått till din e-post då du började jobba/sökte jobb hos Seure.
  • Märk att du kan byta eller beställa ett nytt lösenord på Keikkanetti, inte på OmaSeure-mobilappen.
  • Här kan du läsa mer, om du har svårigheter med att logga in i Keikkanetti. (Instruktionerna är på finska)

Rekryteringssystemet godkänner de vanligaste filformaten, bland annat pdf, docx, ppt ja png. Rekryteringssystemet godkänner inte bilder i jpg-format.

För tillfället tar vi inte emot CV:n eller öppna ansökan. Börja därför arbetssöknigen genom att söka till en öppen arbetsplats på vår hemsida.

  • Om du tidigare har arbetat i Seure, vänligen ring till våra kundbetjäning för arbetstagare. Vi uppdaterar din information så att du kan börja arbeta med oss igen.
  • Vänligen skicka inte in en ansökan till ett öppet jobb. När vi har aktiverat din Seure-arbetarstatus kan du ansöka om lediga tjänster genom vår interna rekrytering.
  • Anvisning om att skicka skattekortet eller sjukintyg till Seure är här.
  • Du kan skicka oss dokument som bilagor via OmaSeure mobil aplikationen eller e-post till adressen dokumentit@seure.fi. Ange i rubriken vilket dokument det handlar om.
  • Du kan skicka dokument per post till adressen Seure Henkilöstöpalvelut Oy, PB 650, 00099 Helsingfors stad.
  • Du kan lämna dokument till Seures kundtjänst eller i brevlådan som finns bredvid kontorets ytterdörr. Seures aulaservice har öppet måndag till fredag kl. 8.15–15.30. Seures gatuadress är Käenkuja 1 B, Helsingfors.
  • Du kan skicka in din ansökan direkt utan att kontakta oss. Vid problem betjänar vi arbetssökandena per telefon. Via e-post når du oss på adressen seure @ seure.fi. Du hittar närmare kontaktuppgifter och öppettider på.
  • Arbetstagarna kontaktar oss med Keikkanettis Hotline-meddelandetjänst.
  • I ärenden som kräver att du lämnar ut känsliga personuppgifter (t.ex. personbeteckning, skattenummer) kan vi inte hjälpa dig vidare på Facebook eller andra sociala medier.
  • Vi har ingen övre åldersgräns, förutom på vissa arbetsplatser inom HNS där den övre åldersgränsen är 72 år.
  • När den officiella pensionsåldern har nåtts anställer Seure inte längre till långa anställningar.
  • Principen är att Seure inte anställer arbetstagare under 18 år.
  • Alla uppgifter kräver inte behörighet. Till exempel i uppgifter inom undervisning, småbarnspedagogik, kök och städning kan man arbeta om man har tillräcklig arbetserfarenhet. Vilken arbetserfarenhet och utbildning som krävs för uppgiften anges i jobbannonserna.
  • Vi erbjuder även inskolningar i arbetet. Inskolningarna ges på finska och de erbjuds även till svenskspråkiga sökanden. Inskolningarna utannonseras med jobbannonser och man ansöker till dem på samma sätt som man ansöker om jobb.
  • Du ser adressen och kartan här.
  • Om du är intresserad av fler än ett jobb, räcker det med att du fyller i en ansökan för det jobb som intresserar dig mest och anger alla jobb som du är intresserad av i ansökningens fält för öppna kommentarer.
  • För de flesta lediga jobben behandlar vi ansökningarna allteftersom de kommer in, oavsett när ansökningstiden utgår.
  • Tiden för behandlingen av ansökningar kan variera mycket. Därför kan vi inte ge någon uppskattad behandlingstid.
  • Vi kontaktar alla sökande per telefon, text eller via e-post.
  • Du ansöker om jobb för svensktalande på svenska och om jobb för finsktalande på finska. Ditt CV kan vara på endera språket.
  • Jobbsökningssystemet är på svenska för svensktalande jobb.