”On aika päivittää käsitykset keikkatyöstä” – Seure lupaa töitä ihmisille, joilla on elämä

Ihmiset ansaitsevat työelämään vapautta ja varmuutta – Seure hakee rohkeutta ja merkityksellisyyttä uudella brändillään.

Keikkatyö mielletään edelleen usein kakkosluokan työksi, vaikka se on jo pitkään ollut olennainen osa modernia työelämää. Keikkatyö on yhä useammalle työntekijälle haluttu valinta, ja sillä turvataan useita olennaisia palveluja. Ihmiset etsivät nyt työn ja muun elämän tasapainoa, joten erilaiset joustot ja vapaus päättää omasta työajasta ovat nousseet merkityksellisiksi asioiksi, kun ihmiset etsivät sopivaa työnantajaa.

Uudenmaan kunnille, kuntayhtymille ja hyvinvointialueille keikkatyöntekijöitä välittävä Seure Henkilöstöpalvelut Oy on viime vuosina tunnistanut tämän muutoksen työntekijöiden tarpeissa ja vaatimuksissa keikkatyönantajia kohtaan. Uudistetun strategiansa myötä Seure profiloi itsensä toimivan työn tekijäksi, joka tuo muuttuvaan työelämään vapautta ja varmuutta.

Seuren päivitetty brändi lupaa Töitä ihmisille, joilla on elämä. Lupauksen lisäksi Seure uudistaa värimaailmansa, logonsa sekä äänimaailmansa.

“Työelämä on isossa murroksessa ja se edellyttää uudenlaisia tapoja toimia. Meillä vapaus tarkoittaa itselleen sopivien työkuvioiden suunnittelun mahdollisuutta mielekkään elämän ehdoilla, varmuus puolestaan lupausta, että olemme reilu työnantaja”, Seuren strategia- ja brändijohtaja Ilari Viippola kertoo.

Työelämään tarvitaan yhä enemmän ihmisiä mukaan. Seure kehittää aktiivisesti työn tekemisen tapoja tekijäpulasta kärsivien alojen työntekijöille. Seurelaisena voi tehdä töitä sote- ja palvelualoilla, varhaiskasvatuksessa ja kouluissa yksilöllisesti, omaan elämäntilanteeseen sopivalla tavalla. Keikkailla voi silloin kun se tekijälle sopii tai rakentaa työkuvioista yhtenäisemmän, pidempikestoisen kokonaisuuden.

Seure työllistää tällä hetkellä noin 16 000 ihmistä ja tarjoaa Uudenmaan laajimman valikoiman eri tehtäviä ja keikkoja kuntasektorin töihin kilpailukykyisellä palkalla, vastuullisen työnantajan välittämänä.

”Meidän kaikkien – niin työntekijöiden kuin työnantajienkin – on aika päivittää käsityksemme keikkatyön luonteesta. Matkaa meillä itsellämmekin on vielä kuljettavana, mutta suuntamme ja tahtotilamme on selkeä: haluamme tarjota keikkailun parasta työntekijäkokemusta”, Seuren toimitusjohtaja Anu Tuomolin linjaa.

Brändistrategiaa on työstetty markkinointitoimisto Avidlyn kanssa alkuvuoden 2023 aikana. Suunnittelu pohjautuu laajaan tutkimustietoon ja se on tehty tiiviissä yhteistyössä Seuren työntekijöiden ja asiakkaiden kanssa.

”Vaikka puhummekin uudessa brändissä paljon työntekijöistä, ovat asiakkaat aivan yhtä tärkeässä roolissa. Vastaamalla muuttuvan työelämän haasteisiin, pyrimme takaamaan asiakkaalle riittävän ja osaavan työvoiman. Teemme myös yhteistyötä työkohteiden kanssa kehittääksemme parhaita käytäntöjä”, Tuomolin jatkaa.

Seuren uudistettu brändilupaus, ilme ja äänimaailma julkaistaan vaiheittain touko-kesäkuusta 2023 lähtien. Ensimmäisenä uusi ilme näkyy uudessa työntekijöiden OmaSeure-sovelluksessa, joka julkaistaan sovelluskauppoihin 23.5.2023.